(2 Votes)
طراحی سیستم‌ مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM) در گوگل شیت (Google Sheets)

یکی از خدماتی که توسط سایت جی‌گاید ارائه می‌شود، طراحی انواع سیستم مدیریت فرآیندهای کسب و کار (BPMS) در گوگل شیت (Google Sheets)، متناسب با نیاز هر سازمان و کسب و کار است. یکی از متداول‌ترین انواع BPMS، سیستم‌ مدیریت ارتباط با مشتریان یا همان CRM است. ما CRM تخصصی مورد نیاز شما را با توجه به فرآیندهای کسب و کار شما در بستر گوگل شیت طراحی و اجرا می‌کنیم.

منظور از سیستم‌ مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM) چیست؟

هر کسب و کار یا سازمان با مجموعه‌ای از مشتریان و مخاطبان در تماس و تعامل است، سیستم‌ مدیریت ارتباط با مشتریان یا همان CRM تاریخچه و اطلاعات تماس‌ها و تعاملات بین سازمان و مشتریان را ثبت و ذخیره می‌نماید. CRM مورد نیاز هر سازمان با توجه به فرآیندهای آن ممکن است با CRM مورد نیاز سازمان دیگر متفاوت باشد، به عنوان مثال در یک مجموعه آموزشی نیاز است که در اطلاعاتی که در CRM ثبت می‌شود، دوره آموزشی مرتبط از فهرست دوره‌های سازمان فراخوانی و تعریف شود ولی در CRM یک فروشگاه یا مجموعه تجاری نیاز است که هنگام ثبت اطلاعات، شماره فاکتور مرتبط با موضوع تماس در CRM فراخوانی و تعریف شود.

 

کاربرد سیستم‌ مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM) چیست؟

ثبت و ذخیره سابقه تماس‌ها و تعاملات با مشتریان بسیار مهم و حیاتی است، براساس گزارش‌هایی که از سیستم CRM گرفته می‌شود می‌توان فهمید هر مشتری در چه زمان‌هایی تماس گرفته، تماس مشتری در خصوص چه موضوعی بوده است و نهایتا پاسخ کارشناسان سازمان به وی چه بوده و یا بالعکس در خصوص تماس‌هایی که از طرف کارشناسان سازمان با مشتریان گرفته شده و در CRM ثبت شده است می‌توان گزارشاتی از عملکرد کارشناسان واحد تماس، میزان رضایت مشتریان و بسیاری موارد دیگر را تهیه کرد.

 

برای چه مجموعه‌ها یا کسب و کارهایی می‌توان یک CRM در گوگل شیت (Google Sheets) طراحی کرد؟

با استفاده از گوگل شیت می‌توان برای انواع کسب و کارهای مختلف یک CRM طراحی و ایجاد کرد. برخی از CRM های تعریف شده در گوگل شیت توسط تیم جی‌گاید به شرح زیر هستند؛

CRM برای مجموعه آموزشی

CRM برای شرکت بازرگانی

CRM شرکت مشاوره و مجری سیستم های سرمایش-گرمایش

 

مزیت طراحی و استفاده از یک CRM در گوگل شیت چیست؟

امروزه انواع مختلفی از CRM ها با قابلیتها و امکانات پیشرفته طراحی و تولید شده‌اند که می‌توانند جوابگوی نیاز بسیاری از سازمان‌ها باشند، اما این CRM ها با توجه به فرآیندها و نیازهای عمومی کسب و کارها طراحی و اجرا شده‌اند و ممکن است جوابگوی نیازهای تخصصی سازمان نباشند، از طرفی نوشتن یک CRM تخصصی برای سازمان با زبان‌های برنامه‌نویسی، بسیار پرهزینه و زمانبر است، اما با استفاده از گوگل شیت می‌توان CRM تخصصی مورد نیاز سازمان را در زمان کم و با هزینه بهینه طراحی و اجرا نمود.

 

جهت مشاوره رایگان در خصوص طراحی CRM و یا انواع BPMS در گوگل شیت (Google Sheets) و یا مشاهده دموی CRM های طراحی شده توسط تیم جی‌گاید، می‌توانید از طریق صفحه تماس با ما، با کارشناسان ما در ارتباط باشید.


نوشته شده توسط: gguide logo png

بازنشر مطالب با رعایت قوانین سایت جی‌گاید آزاد است.

اگر این مطلب برایتان مفید بود، آنرا با دیگران به اشتراک بگذارید یا نظر خود را درباره این مطلب بیان کنید.