در این مطلب نحوه ایجاد و مدیریت رویدادها در تقویم گوگل (Google Calendar) را آموزش میدهیم.
ایجاد یک رویداد جدید در تقویم گوگل (Google Calendar)
برای ایجاد یک رویداد جدید در تقویم گوگل (Google Calendar) کافی است وارد محیط تقویم گوگل (Google Calendar) شده و بر روی گزینه Create در گوشه بالا سمت چپ کلیک نموده و سپس گزینه Event را انتخاب نماییم، در این حالت پنجره زیر باز میشود؛
- عنوان رویداد
- در این قسمت میتوان نوع فعالیت را از Event به Task یا Appointment schedule تغییر داد. در مورد گزینههای Task و Appointment schedule بعدا صحبت خواهیم کرد.
- تاریخ و ساعت رویداد: بطور پیش فرض تاریخ روزی از تقویم که روی آن قرار داشتهایم انتخاب میشود و همینطور اولین ساعت رند (براساس 30 دقیقه) بعد از زمان جاری که میتوان هم تاریخ و هم ساعت را تغییر داد.
- اضافه کردن سایر شرکتکنندگان براساس آدرس جیمیل (Gmail)
- اضافه کردن یک جلسه گوگل میت (Google Meet) به رویداد
- تعریف محل برگزاری رویداد
- نوشتن توضیحات و یا اضافه کردن یک فایل از گوگل درایو (Google Drive) مثلا یک فایل گوگل شیت (Google Sheets)
- در این قسمت تنظیمات شخصی از قبیل زمان اطلاعرسانی قبل از رویداد قرار دارد.
- با کلیک بر روی گزینه More options وارد محیط زیر میشویم؛
در اینجا به غیر از گزینههای قبلی، دسترسی شرکتکنندگان نیز بصورت زیر قابل تنظیم است؛
Modify event: شرکتکنندگان بتوانند جزییات رویداد از قبیل عنوان، تاریخ و ساعت را ویرایش نمایند.
Invite others: شرکتکنندگان بتوانند دیگران را به رویداد دعوت کنند.
See guest list: شرکتکنندگان بتوانند فهرست سایر نفرات دعوت شده به رویداد را ببینند.
پس از تعریف گزینههای مورد نظر، رویداد را ذخیره می نماییم، در این زمان اگر شخصی را به رویداد اضافه کرده باشیم، پیام زیر ظاهر میشود؛
Back to editing: برگشت به محیط ویرایش رویداد
Don’t send: ذخیره رویداد و عدم ارسال ایمیل برای نفرات دعوت شده به رویداد
Send: ذخیره و ارسال ایمیل برای نفرات دعوت شده به رویداد
توجه:
اگر در کادر زیر عنوان رویداد (کادر شماره 2) گزینه Task را انتخاب کنیم، پنجره زیر نمایش داده میشود؛
برای Task فقط امکان تعریف تاریخ، ساعت و توضیحات وجود دارد.
همچنین میتوان گزینه Appointment schedule (قرار ملاقات) را انتخاب نمود، برای آشنایی با کاربرد و امکانات Appointment schedule مطلب زیر را مطالعه نمایید؛
ایجاد و مدیریت قرار ملاقات (Appointment schedule) در تقویم گوگل (Google Calendar)
یادآوری:
Event یا رویداد یک فعالیتی است که میتوانید دیگران را به آن اضافه نمایید، مانند یک جلسه آنلاین و یا یک قرار ملاقات حضوری.
Task یا کار، فعالیتی است که خودتان باید انجام دهید و قابلیت اضافه کردن دیگر کاربران به آن وجود ندارد.
Appointment schedule یا قرار ملاقات، زمانهایی است که دیگران میتوانند جهت قرار ملاقات (حضوری یا آنلاین) با شما آنرا از قبل رزرو نمایند، به بیان دیگر شما زمانهای خالی جهت جلسه و ملاقات با دیگران را مشخص میکنید و آنها میتوانند آنها را انتخاب و رزرو نمایند.
جهت آشنایی بیشتر با امکانات و قابلیتهای تقویم گوگل (Google Calendar) می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید؛
مطالب آموزشی در خصوص تقویم گوگل (Google Calendar)
بازنشر مطالب با رعایت قوانین سایت جیگاید آزاد است.
اگر این مطلب برایتان مفید بود، آنرا با دیگران به اشتراک بگذارید یا نظر خود را درباره این مطلب بیان کنید.