(0 Votes)

هر فایل گوگل شیت Google Sheets می‌تواند از یک یا چندین Sheet تشکیل شده باشد، وجود Sheet های مختلف در یک فایل به ما کمک می‌کند تا جداول و اطلاعات را تفکیک کرده و بتوانیم بهتر آنها را مدیریت و از آنها استفاده نمائیم.

کاربرگ ها در گوگل شیت (Google Sheets)

هنگام ایجاد یک فایل Google Sheets جدید، بطور پیش فرض یک Sheet با نام Sheet1 ساخته می‌شود، در صورت نیاز شما می‌توانید نام این Sheet را تغییر دهید، Sheet های جدیدی ایجاد نمائید، Sheet هایی که نمی‌خواهید نمایش داده شوند را Hide نمائید و برخی گزینه‌های دیگر که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

برای ایجاد یک Sheet جدید، در نوارابزار پائین صفحه، بر روی گزینه + کلیک نمائید،

google sheets 01 1

یک شیت جدید با نام Sheet2 ایجاد می‌شود، حالا بر روی یکی از Sheet ها رفته و کلیک راست نمائید (یا بر روی علامت فلش کنار نام Sheet کلیک کنید) تا منوی زیر نمایش داده شود،

google sheets 01 2

با استفاده از این منو می‌توانید اقدامت زیر را انجام دهید،

Delete: حذف کردن شیت
* اگر فقط یک Sheet در فایل وجود داشته باشد، امکان حذف ندارد

Duplicate: کپی کردن Sheet در همین فایل

Copy to: کپی کردن Sheet در یک فایل Google Sheets جدید یا در یک فایل Google Sheets موجود در Google Drive

Rename: تغییر نام

Change Color: تغییر رنگ

Protect Sheet: قفل کردن تمام یا بخشی از اطلاعات Sheet
* در مورد این گزینه در مطالب تخصصی بطور کامل توضیح خواهیم داد

Hide Sheet: مخفی کردن و عدم نمایش Sheet

View Comments: نمایش کامنت‌های Sheet
* در مورد نحوه ایجاد و مدیریت Comment ها در Google Sheets در مطلب دیگری توضیح خواهیم داد.

Move Rights: انتقال Sheet به راست (تغییر چیدمان شیت‌ها در فایل)

Move Left: انتقال Sheet به چپ (تغییر چیدمان شیت‌ها در فایل)

 

نمایش کاربرگ های پنهان (Hile) شده در گوگل شیت

در نوارابزار مدیریت Sheet ها، بعد از گزینه اضافه کردن شیت، گزینه دیگری وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانید تمامی Sheet ‌های یک فایل Google Sheets را اعم از اینکه Hide باشند با نباشند رو مشاهده و Sheet های Hide شده را Unhide نمائید، برای این منظور در نوارابزار پائین صفحه بر روی گزینه زیر کلیک نمائید،

google sheets 01 3

فهرست تمامی Sheet های فایل نشان داده شده و Sheet های Hide شده بصورت کمرنگ نمایش داده می‌شوند همچنین در کنار نام Sheet جاری که بر روی آن هستید علامت تیک گذاشته می‌شود.

Sheet ها این امکان را به شما می‌دهد که جداول مختلف خود را تفکیک و مدیریت کنید، بین آنها ارتباط فرمول تعریف کنید، Sheet هایی را که کمتر به آنها نیاز دارید Hide کنید و یا Sheet های غیرضروری را حذف کنید.

همانطور که در مطالب قبلی در مورد ساختار Google Sheets گفتیم، تمامی اطلاعات در داخل سلول‌ها ذخیره می‌شوند و هر سلول کد منحصر به فردی دارد که نشان دهنده آدرس ستون و سطر آن سلول است، اما حالا که با مفهم Sheet آشنا شده‌اید باید بگوئیم که آدرس منحصر به فرد هرسلول شامل نام شیت و نام سطر و ستون آن سلول در آن شیت است.

در مطالب بعدی در مورد نحوه تعریف فرمول بین دو یا چند Sheet در یک فایل (یا بین فایل های متفاوت) گوگل شیت (Google Sheets) توضیح خواهیم داد.


نوشته شده توسط: gguide logo png

بازنشر مطالب با رعایت قوانین سایت جی‌گاید آزاد است.

اگر این مطلب برایتان مفید بود، آنرا با دیگران به اشتراک بگذارید یا نظر خود را درباره این مطلب بیان کنید.